Kosten van de behandeling


Heeft u vragen over de kosten van een behandeling, stelt u deze dan gerust aan uw tandarts. Voor alle behandelingen stellen we voor u een begroting op, zodat u vooraf weet waar u aan toe bent. Voor eventuele vergoeding van de kosten door uw verzekering dient u contact op te nemen met uw verzekering.

De rekening.

Patienten van tandarts Verton
U krijgt de rekening na de behandeling direct mee. Na betaling van de rekening aan de tandarts kunt u deze eventueel indienen bij uw verzekeringsmaatschappij voor vergoeding.

Tijdelijke verandering van uw nota van 1 juli tot 1 januari 2021
In de periode van 16 maart tot 23 april hebben we vanwege de Corona-uitbraak in de tandartspraktijk geen reguliere behandelingen kunnen uitvoeren. De zorgverzekeraars stellen nu een continuïteitsbijdrage beschikbaar als gedeeltelijke tegemoetkoming voor de gederfde inkomsten.

Om voor deze bedrage in aanmerking te komen moet de praktijk aan een aantal voorwaarden voldoen. Eén daarvan is dat de nota’s voor de tandheelkundige behandelingen tussen 1 juli en 1 januari 2021 door de praktijk rechtstreeks aan uw zorgverzekeraar moeten worden gedeclareerd. Voor het deel van de kosten dat niet door de zorgverzekeraars wordt vergoed zal de praktijk vervolgens een nota naar u sturen. Deze nota betaalt u aan de praktijk. Deze nota kunt u niet meer indienen bij uw zorgverzekeraar.

Wat verandert er voor u ?
  • U krijgt de nota niet meer mee na de behandeling.
  • De nota wordt door de praktijk ingediend bij uw zorgverzekeraar.
  • Voor de niet-vergoede kosten ontvangt u van de praktijk later een nota.
  • Deze nota betaalt u aan de praktijk en kunt u niet meer indienen bij uw zorgverzekeraar.

  • Met ingang van 1 januari 2021 krijgt u de nota weer gewoon mee na de behandeling zoals u van ons gewend bent.

    Patienten van tandarts Berengoltz
    Het versturen en innen van nota's zijn nu uitbesteed aan Infomedics.
    De eerste keer ontvangt u uw factuur per post en als uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u per mail daarnaast informatie over hoe u facturen in het vervolg digitaal in zou kunnen zien en kunnen betalen.

    Nadat u een account heeft aangemaakt worden alle rekeningen van de betreffende zorgverlener op uw account geplaatst. Zodra er een nieuwe rekening voor u klaar staat, ontvangt u van Infomedics een e-mail. In uw account kunt u de rekeningen bekijken en betalen. U kunt kiezen voor eenmalige automatische incasso op een door u gekozen datum of u betaalt direct via iDEAL.

    Wilt u de rekening ter declaratie opsturen naar uw zorgverzekeraar, dan kunt u deze downloaden en/of printen. Wilt u uw factuur per post blijven ontvangen dan hoeft u niets te doen. Wilt u direct na afloop van uw behandeling betalen? Dan graag het liefst per PIN transactie. U ontvangt de factuur en betalingsbewijs voor uw administratie. Voor bedragen onder € 100,- stellen wij dat zeer op prijs. Voor hogere bedragen ontvangt u de rekening via Infomedics.

    Indien u vragen heeft over de rekening van Infomedics verzoeken wij u niet met ons maar met Infomedics contact op te nemen:

    Patienten van Mondhygiënist Rianne Karssen
    U kunt Rianne per PIN transactie betalen of via MijnAndersnota.nl.
    Indien u vragen heeft over de rekening van MijnAndersnota.nl verzoeken wij u niet met ons maar met MijnAndersnota.nl contact op te nemen:

    Direct betalen
    Wilt u direct na afloop van uw behandeling betalen? Dan graag het liefst per PIN transactie. U ontvangt de factuur en betalingsbewijs voor uw administratie.

    Voorwaarden
    Voor het raadplegen van onze algemene voorwaarden klikt u op de button "Algemene voorwaarden"

    Nota van Infomedics
    Nota van MijnAndersnota
    Algemene voorwaarden 2015


    Voor informatie over Infomedics en hoe het in de praktijk werkt klikt u op onderstaande button

    Meer over Infomedics